Tydzień Killera

Międzynarodowa kampania Greenpeace w obronie orangutanów i lasów deszczowych w Indonezji nabrała już bardzo dużego tempa, szczególnie dzięki ogromnemu poparciu społecznemu i dzięki aktywnemu udziałowi internautów.

Nasza kampania Nestlé Killera wystartowała równo tydzień temu, a statystyki już są imponujące: Film „Czas na przerwę?” w różnych wersjach językowych obejrzano już ponad 730 tysięcy razy. Film w wersji Polskiej ma już ponad 11 tysięcy obejrzeń.

Przekroczyliśmy też kolejną magiczną liczbę - wysłaliśmy na całym świecie ponad 100 tysięcy e-maili do szefów Nestlé. W tym z Polski wysłaliśmy ich ponad 2,5 tysiąca.
Jeśli jeszcze nie wysłałeś swojego sprzeciwu? Wciąż możesz to zrobić Tutaj!

Jak pokazał czas - a właściwei te 7 dni - mnóstwo osób rozpoczęło swoje własne małe kampanie na rzecz uratowania lasów deszczowych i orangutanów przed wycinką prowadzoną przez dostawców Nestlé. Internauci komentują film, krytykują Nestlé na ich profilu na Facebook’u, wrzucają do sieci własne kopie filmu ‘Czas na przerwę?’, zmieniają logo Nestlé dodając krwawe motywy symbolizujące zabijanie orangutanów, wreszcie robią własne filmiki, komentujące naganne zachowanie firmy. Próba cenzury naszego filmu w Internecie wywołała jeszcze większy sprzeciw społeczny przeciwko nagannym praktykom firmy. Wybrane efekty tych działań zobaczcie sobie Tutaj.

Coraz więcej mediów, polskich i zagranicznych, pisze (i to w przychylny sposób) o naszej kampanii. Przykład Tutaj.

Kampania w obronie orangutanów i lasów deszczowych trwa!
Nestlé pod wpływem naszych działań zapowiedziało zerwanie kontraktów na zakup oleju palmowego od firmy Sinar Mas – firmy, która niszczy lasy deszczowe (Patrz raport). Jednak domagamy się, by za PRowymi działaniami szły realne czyny – wzywamy Nestlé, by zerwało kontrakty z pośrednikami, którzy wciąż kupują olej palmowy od Sinar Mas. Oraz by firma zaangażowała się wraz z przemysłem i rządem Indonezji na rzecz wprowadzenia moratorium na wycinkę lasów deszczowych.

0 komentarze:

Post a Comment